-->

STRATEGIE


  • Tento článek je určený spíše pro pokročilejší hráče.

     Stejně jako v podnikání nebo ve sportu, i Lolko se dá hrát podle strategií. Nenaučím vás tu nejlepší build na světě, protože kombinací je nekonečno a každá hra je něčím rozdílná od druhé. Snad vás tu ale naučím jak přemýšlet a taktizovat. To jak si povedete je jen na vás a na vašem rozhodování. Na začátek vám dám příklad - hraji top za Renektona a proti mě je na lajně Trundle. Vidím že Trundle hraje na attack speed, tak si koupím Randuin´s Omen. Ten mi dává hromadu HP a armor, což se neztratí, ale k tomu má hlavně unikátní pasivku takovou, že když mu dám hit, tak to sníží jeho attack speed o 10%. Strategické uvažování se dá použít všude - hra pokračuje za Renektona s pomocí mého junglera jsem dal na topu double kill. Zabil jsem Trundla i nepřátelského junglera Shaca a ještě se nám povedlo zničit nepřátelskou topovou věž. Recallnu se a při nákupu si vezmu o vision vardu navíc abych měl větší rozhled kdo jde slídit na mojí lajnu, nebo abych případně odhalil Shaca při jeho neviditelnosti. Další důvod proč mít o vardu navíc je, že moje lajna je vysunutá a také je logické, že když lajna prohrává tak se u ní bude motat jungler.

     Je to hlavně i o tom dělat správné rozhodnutí a přemýšlet dopředu. Ale abyste taktiku a strategii mohli používat a dělat opravdu správné rozhodnutí, musíte začít také studovat šampióny, itemy, zkoušet různé nové efektivnější buildy apod. Každý šampión má svou nevýhodu i výhodu, které můžete využít ať už v buildu, nebo v herním stylu. Také nemůžete čekat, že když budete dělat věci stejně dokola že to bude mít jiný dopad na výsledek. Strategie je něco co vám dá výhodu nejen když jste se soupeřem vyrovnaní. Učte se od ostatních! Převezl vás soupeř nějak? Byl v soupeřově týmu někdo kdo vám nedal šanci? Naučte se něco od něj. Umřeli jste v týmovém souboji? Mezitím co jste mrtví tak se koukněte do shrnutí vaší smrti (death summary), z toho se dá dobře vycházet co stavět dále. Po hře jukněte na finální build nejlepšího hráče, třeba se něčemu novému přiučíte.

     Jak už je napsáno, všude samé rozhodování. Po domluvě z týmem rozhodnutí, jaký post přenecháte a jaký půjdete, si musíte vybrat šampióna a spely proti nepříteli. Zase rozhodování. Dám další příklad - vidím že protivník picknul Zeda. Zedovo nebezpečí přichází většinou s jeho ultinou. Picknu Kayle (protože mu dokážu mojí ultinou vykrýt tu jeho) a k tomu ještě Ghost, aby neutekl. Ale i tohle vše ještě neznamená jestli lajnu vyhraji.

     Když už máte vybraného šampiona a post tak si ještě musíte vybrat správné runy a masteries. Tato volba má také docela velký dopad na vývoj ve hře (asi každému se už stalo že si špatně přehodil runy, ale i to nemusí znamenat vždy prohru - v Lolku je způsob hry skoro neomezený). V nižších ligách ale nedoporučuji runy dělat moc složité. Nemusíte mít runy jako xPeke nebo Scarra a další, protože zdaleka tak dobře jako oni určitě nehrajete. Udělejte si runy více obecné např. pro AD, AP (obsahující armor i magic resist) a TANKa + ještě třeba runy speciálně na vaší oblíbenou postavu. Nebo pouze AD+armor, AD+magic resist atd...

     Další věc je také focus v týmových soubojích, zaměřte se na šampióny s největším dmg, nejvíce zabitími, prostě ty co jsou vašemu týmu nejnebezpečnější. Rozhodně vám nepomůže když budete focusovat tanka a nepřátelské AD carry si mezitím dá pentakill. Musíte se také zamyslet nad prioritou cílů, máme dál pushovat lajnu? Nebo jít radši zabít Barona. Mám jít radši ukradnout soupeřovi blue buff? A nebo jít pomoci jiné lajně, nebo dokonce zůstat a v bezpeční farmit. Všechno je otázka správného rozhodování, takže GLHF summoneři :).